Marketingová šéfka SIAF: Bez partnerov by letecké dni neboli

Domov > Blog > Príprava SIAFu > Marketingová šéfka SIAF: Bez partnerov by letecké dni neboli
Marketingová šéfka SIAF: Bez partnerov by letecké dni neboli
07.08.2017

Príprava najväčšieho verejného podujatia na Slovensku si vyžaduje nielen obrovské nasadenie členov organizačného výboru, ale aj nemalé finančné náklady. Slovenská letecká agentúra ich pokrýva výlučne z prostriedkov plynúcich z reklamných partnerstiev. Aj preto marketingová riaditeľka SIAF Martina Guzmická hovorí, že úroveň Medzinárodných leteckých dní môže byť každým rokom vyššia najmä vďaka podpore partnerov.

Marketing s medzinárodným ocenením

Vďaka svojmu rozsahu, kvalite a špecifikám nemá SIAF medzi podujatiami na Slovensku konkurenciu. V medzinárodnom meradle ho však možno porovnať s mnohými leteckými prehliadkami v Európe. Aj preto sú veľmi jasnou správou o úrovni SIAF dve ocenenia z tohtoročného zasadnutia European Airshow Council: Cena za výnimočný prínos do sveta európskych leteckých podujatí a víťazstvo v kategórii Media & Marketing. „Partneri, s ktorými spolupracujeme, sú hrdí na to, že podporujú event s medzinárodným uznaním. Keď sa dozvedeli, že sme získali také prestížne ocenenia, mnohí nám blahoželali. To ocenenie je výsledkom dlhoročnej práce a dobrého nastavenia, ktoré som prevzala. A pre mňa osobne je to záväzok a motivácia k tomu, aby som nastavený trend udržala a zlepšovala,“ hovorí marketingová riaditeľka Slovenskej leteckej agentúry Martina Guzmická.

Výnimočný prístup k partnerstvu

Možnosť spojiť svoju značku s najkvalitnejším a najväčším slovenským podujatím nemôže dostať každý, kto má záujem. Vysoko nad všetkým totiž stojí rešpekt k bezpečnosti na letisku a s ním spojené obmedzenia. Martina Guzmická však každoročne absolvuje desiatky rokovaní so zásadne individuálnym prístupom ku každému potenciálnemu partnerovi: „My si veľmi vážime každú podporu, preto žiaden obchodný vzťah neberieme stroho a pragmaticky. Ideme do hĺbky, snažíme vychádzať našim partnerom maximálne v ústrety, aby služby, ktoré im poskytneme ako protihodnotu, mali pre ich biznis skutočný prínos. Každým rokom zvyšujeme úroveň eventu a vychádzajúc z pravidelnej spätnej väzby partnerov posúvame možnosti spolupráce stále ďalej.“

Marketingová stratégia sa mení s každým ročníkom

V čase, keď vzniká zoznam účastníkov nového ročníka SIAF, pripravuje šéfka marketingu spolu s riaditeľom Slovenskej agentúry Hubertom Štoksom novú marketingovú stratégiu a prezentáciu ďalších leteckých dní určenú pre doterajších aj nových partnerov eventu. „V januári, februári a marci začíname pracovať s tými, ktorí nás podporili v predchádzajúcich rokoch a aktívne vyhľadávať nových sponzorov. Je to množstvo stretnutí, telefonátov, mailov a ponúk na mieru. V apríli koncipujeme návrhy zmlúv a dohadujeme konkrétne podmienky, čo súvisí s naším individuálnym prístupom k partnerom. Mnohí z nich majú záujem o špecifickú prezentáciu na letisku a my sa im snažíme vyhovieť,“ vysvetľuje M. Guzmická.

Pätnásť hodín denne

Keďže Medzinárodné letecké dni SIAF sa zvyčajne konajú koncom augusta, nikto z ich organizačného výboru nepozná letnú dovolenku. Pätnásťhodinová pracovná doba je bežná aj pre marketingovú riaditeľku: „V júli a auguste intenzívne pracujeme na naplnení predmetu partnerstva. V celoslovenskej a regionálnej mediálnej kampani komunikujeme značky podľa úrovne partnerstva, pripravujeme bilbordy aj rozhlasové spoty a popri tom detailne plánujeme prezentáciu sponzorov na leteckých dňoch – od brandingu či cateringu v skyboxe cez výber priestoru vo VIP alebo vo verejnej zóne až po typ a veľkosť priestoru alebo atrakcie, ktorou sa chce konkrétna spoločnosť predstaviť. Všetky informácie odovzdávam manažérkam VIP zóny a sektorovým manažérom, ktorí dohliadajú na precíznu realizáciu všetkých zmluvných podmienok.“

Spojiť sa so SIAF znamená zarezonovať na Slovensku aj v zahraničí

Počet návštevníkov Medzinárodných leteckých dní na Sliači každoročne vysoko prekračuje stotisícovú hranicu. Vďaka stúpajúcemu renomé je dnes SIAF podujatím s medzinárodným významom, čo je zaujímavé nielen z hľadiska efektivity prezentácie spoločností v rámci tohto eventu. „Vďaka zahraničným účinkujúcim aj divákom sa Banskobystrický región dostáva do povedomia na Slovensku aj mimo neho a z obrovskej koncentrácie návštevníkov profitujú hotelieri, majitelia kaviarní a reštaurácií, ale aj oblastné organizácie cestovného ruchu,“ konštatuje marketingová riaditeľka SIAF. „Zahraniční účastníci sú fascinovaní krásami Stredného Slovenska.  Obdivujú nielen krajinu pri pohľade zhora, ale aj krásu slovenských dievčat, ktorú pozorujú z terás banskobystrických kaviarničiek.“

Vďaka stabilnej podpore sú MLD SIAF stále atraktívnejšie

Slovenská letecká agentúra organizuje letecké dni na Sliači od roku 2011 na základe zmluvy s Ministerstvom obrany SR. Podujatie je však financované z prostriedkov sponzorov. „Máme partnerov, ktorí sú v tom s nami od začiatku a bez ich podpory by sa letecké dni naozaj nedali zrealizovať. Peniaze zo sponzorských príspevkov idú do rozvoja a zvyšovania kvality eventu. Napríklad môžeme osloviť atraktívnejších civilných účinkujúcich, ktorých agentúra komerčne objednáva a platí. A tiež môžeme neustále dvíhať úroveň služieb na letisku. Túto podporu si nesmierne vážime a dávame to najavo aj pri udeľovaní ocenení Zlaté krídla v predvečer leteckých dní. Na slávnostný galavečer, ktorý je poctou autoritám a dôležitým projektom v segmente letectva, pozývame významných partnerov a jeden z nich získava na základe rozhodnutia poroty Cenu MLD SIAF za službu letectvu,“ uzatvára M. Guzmická.