MiG-29

Krajina: Slovensko
Prevádzkovateľ: Vzdušné sily OS SR
www stránka: http://www.vvzs.mil.sk/
Celková dĺžka: 17.32 m
Rozpätie krídel: 11.36 m
Výška: 4.73 m
Maximálna vzletová hmotnosť: 18480 kg
Dostup: 18000 m
Dolet: 1430 km
Maximálna rýchlosť: 2400 km/h

popis | manévrovacie schopnosti | účasť  SR | posádka | grafický plán

Dolet: 710 km (let pri zemi), 1 430 km (cestovná rýchlosť a úsporná výška)
Maximálna rýchlosť:
2 400 km/h (Mach 2,35) vo výške ; pri zemi 1 500 km/h

Popis

Prvé správy v západnej tlači o tomto lietadle sa objavili v roku 1979, keď boli identifikované fotografie, ktoré urobil americký špionážny satelit nad skúšobným centrom RAMENSKOJE. V roku 1987 dostalo toto lietadlo kódové označenie NATO – FULCRUM.

Mig-29 je dvojmotorový, nadzvukový dolnoplošník, ktorý dokáže efektívne pôsobiť na vzdušné i pozemné ciele. MiG-29 je vyzbrojený vstavaným 30mm kanónom GŠ-30L, ktorý svojou hmotnosťou(46kg) patrí medzi najľahšie zbrane vo svojej kategórii na svete.

Verzia AS/UBS je modernizovaná jednomiestna/dvojmiestna stíhačka pre Vzdušné sily Ozbrojených síl armády Slovenskej republiky s vybavením odpovedajúcim štandardu NATO a ICAO.

Manévrovacie schopnosti

MiG-29 má vynikajúce manévrovacie možnosti a to hlavne v blízkom vzdušnom boji(dogfighting) kde môže pilot využiť manévre na nízkych rýchlostiach s veľkými uhlami nábehu a extrémne výkonné motory.

Účasť na leteckých dňoch na Slovensku

Lietadlo MiG-29 je pravidelným účastníkom SIAF.

Od vzniku samostatnej Slovenskej Republiky a samostatných vzdušných síl sa ako display piloti na type MiG-29 vystriedali:

Jozef Dunaj, Ivan Hůlek, Jozef Dobrotka, Ján Pintér, Dušan Paulíček, Peter Veľký, Martin Hronec, Marián Bukovský, Martin Kuterka

Posádka pre letovú ukážku

mjr. Ing. Erik Pagáč - display pilot pre sezónu 2018

Vek- 39 rokov. Absolvoval VLA Košice. Štúdium ukončil v roku 2004. Jeho celkový nálet činí viac ako 1200 letových hodín na lietadlách Z-142, L-39 a MiG-29. Na type MiG-29 má nalietaných 500 letových hodín. Je pilotom inštruktorom a pôsobí ako IBL (Inšpektor bezpečnosti letov) taktického krídla Sliač.

Lietadlo MiG-29 hodnotí takto:

... podľa mňa je 29-ka veľmi komfortné lietadlo, pretože aj po dlhšej prestávke v lietaní sa pilot rýchlo „usadí“ v kabíne. Má príjemné riadenie, dokáže odpustiť menšie chyby pilota, ktoré sa dajú rýchlo a bez problémov opraviť vďaka silným motorom a rýchlej akcelerácii. Práve, kvôli ich sile je ale najťažšia vec na nej, ustrážiť presne výšku a rýchlosť (najmä v začiatkoch výcviku, alebo keď je pilot málo rozlietaný). Je to spoľahlivé lietadlo, ktoré ťa donesie vždy „domov“...

Grafický plán letovej ukážky

Grafický plán si môžete stiahnuť tu.

Tvorba webstránky - WebCreators.sk

webcreators logo

Hrdo poháňa webhosting - HostCreators.sk

Hore