Tešiť sa môžete aj na poľský Orlik Team

Tí návštevníci, ktorí majú slabosť na akrobatické skupiny, si pri tomto vystúpení prídu určite na svoje. Orlik Team vás totižto zaručene nesklame...

Medzinárodné letecké dni SIAF majú svoje čaro v tom, že vo vzduchu, ale aj na zemi, si môžu návštevníci vychutnať naozaj celosvetovú leteckú prehliadku. SIAF by nebol SIAF-om, keby sa na leteckých dňoch nepredviedli aj naši susedia zo Vzdušných síl Poľskej republiky. Na letisko Kuchyňa/Malacky priletia 4.-5. septembra 2021 na siedmich lietadlách PZL-130 Orlik ako akrobatická skupina Orlik Team, ktorú určite každý z vás dobre pozná.

23 rokov na scéne

Akrobatický tím Orlik (Zespół Akrobacyjny „ORLIK“ ) je akrobatický tím poľských vzdušných síl, ktorý sa vytvoril 1. januára 1998, keď veliteľ Vysokej školy dôstojníkov letectva vydal príkaz na založenie zobrazovacieho tímu lietajúceho na PZL-130. Rovnako ako ďalší poľský akrobatický tím „Iskry“, aj tento nový tím dostal meno svojho lietadla - „Orlik“.

Prvé vystúpenie Orlik Team-u sa uskutočnilo krátko po jeho vzniku, 15. apríla 1998 na Royal International Air Tattoo v RAF Fairford. Tím spočiatku pozostával zo štyroch pilotov, troch formačných pilotov a jedného sólo pilota. Neskôr bol pridaný ďalší sólo pilot a na konci roku 2000 sa tím zvýšil na sedem lietadiel. Aj keď v niektorých sezónach lietali spoločne na deviatich lietadlách, od roku 2011 tím sa uzavrel na číslo sedem.

Zaujímavosti z histórie

Na začiatku sezóny 2006 hrozila z finančných dôvodov hrozba rozpadnutia tímu. Konečné rozhodnutie však nebolo prijaté, ale činnosť tímu bola pozastavená až do júna 2007. Ich prvé verejné vystúpenie po pozastavení sa uskutočnilo na leteckej výstave Radom Air Show 2007.

Tím zvyčajne lietal iba s piatimi PZL-130 „Orlik“ TC-I a dvomi PZL-130 „Orlik“ TC-II, hoci niekedy vystupovali so šiestimi TC-I a jedným TC-II.

V polovici roku 2009, po takmer štvorročnej prestávke, začal tím trénovať ešte raz s formáciou deviatich lietadiel a ich prvé verejné vystúpenie opäť s 9 lietadlami sa uskutočnilo 15. augusta. Tím „Orlik“ tiež zrušil používanie oboch TC-II a vrátil sa k PZL-130 Orlik TC-I, pre všetky pozície. Toto rozhodnutie bolo urobené kvôli problémom pri vykonávaní formačnej akrobacie v podstate s dvoma rôznymi typmi lietadiel. PZL-130 Orlik TC-II je prakticky nové lietadlo s novým motorom a vylepšenými krídlami s väčším rozpätím krídel, a teda s rôznymi letovými charakteristikami.

Tvorba webstránky - WebCreators.sk

webcreators logo

Hrdo poháňa webhosting - HostCreators.sk

Hore