Slovenské vzdušné sily aj tento rok podporia letecké dni SIAF 2016 !

19. August 2016 5 Aktuality

Patria medzi najobľúbenejších medzi návštevníkmi. Každoročne predvádzajú svoje majstrovstvo vo vzduchu nad Sliačskym nebom. Okrem toho môžeme pravidelne obdivovať ich leteckú techniku aj medzi statickými ukážkami. Reč je o hlavnom domácom bode programu, prezentácie Slovenských vzdušných síl.  

Tradičným hlavným programovým partnerom leteckých dní je Ministerstvo obrany Slovenskej republiky. "Medzinárodné letecké dni SIAF sú takým malým "sviatkom" pre každého fanúšika letectva a leteckej techniky. Verím, že aj tento rok zaujmú divákov dynamické ukážky pilotov našich vzdušných síl. Tentokrát budú už bez lietadla AN-26, ktoré si od marca tohto roku užíva zaslúžený výsluhový dôchodok vo Vojenskom historickom múzeu v Piešťanoch," povedal minister obrany Peter Gajdoš. Určite zaujmú, pretože Vzdušné sily Ozbrojených síl Slovenskej republiky si tento rok  pre nás pripravili hneď niekoľko dynamických ukážok. Svoje akrobatické schopnosti a manévrovateľnosť predvedú slovenskí display piloti na MiG-29 Fulcrum a L-39. Uvidíme spoločný prelet MiG-29 a JAS-39 Gripen,  neskôr budeme svedkami aj jedinečnej ukážky ako funguje ostrá pohotovosť nášho štátu. Spoločnú ukážku s HaZZ predvedie vrtuľník Mi-17 a na oblohe nebude chýbať aj duo L-410. Letecké dni predstavujú jedinečnú príležitosť, ukázať divákom aj ďalšiu vojenskú techniku ozbrojených síl, ktorá predstavuje široký komplex zbraňových systémov zložených nie len z lietadiel a vrtuľníkov, ale aj prieskumných a palebných prostriedkov protivzdušnej obrany ako i pozemnej pásovej a kolesovej techniky.

Úvodný spoločný prelet

Každoročne sa lietadlá Vzdušných síl ukazujú aj pri úvodnom oficiálnom otvorení, kedy vykonajú slávnostný prelet nad Leteckou základňou Sliač. Ako informuje Jana Daňová zo Vzdušných síl OS SR: “Silným zážitkom z pohľadu spoločnej histórie pre všetkých návštevníkov bude unikátny spoločný prelet taktických lietadiel MiG-29 Vzdušných síl OS SR a JAS-39 GRIPEN Armády Českej republiky.“ Prelet budú môcť sledovať návštevníci aj v sobotu, ale i nedeľu.

Renegát

Tento rok nepochybne zaujme divákov leteckých dní ukážka zásahu taktickým letectvom Vzdušných síl OS SR proti fiktívnemu narušiteľovi, dopravnému lietadlu letky Ministerstva vnútra SR. Návštevníci tak uvidia činnosť nášho pohotovostného systému prostredníctvom stíhacích lietadiel MiG-29. „Chceme divákom ukázať ukážku plnenia  najdôležitejšej úlohy vzdušných síl a to nepretržité sledovanie a ochranu vzdušného priestoru Slovenskej republiky, na ktorom sa denne podieľa veľké množstvo príslušníkov vzdušných síl, za čo im patrí veľká vďaka,“ dodal generálmajor Ing. Miroslav Korba, veliteľ VzS OS SR. Nad Sliačskym nebom tak po prvýkrát uvidíme v úlohe narušiteľa vzdušného priestoru, nový vládny špeciál so Štefánikom na chvoste, Airbus 319. Proti nemu vyštartujú slovenské stíhacie lietadlá MiG-29, ktoré predvedú ako donútiť lietadlo k pristátiu.

Letecká technika našich vzdušných síl

MiG-29AS FULCRUM – Dynamická a statická ukážka

Lietadlá tohto typu tvoria základ Vzdušných síl Slovenskej republiky. Modernizácia strojov sa realizovala v spolupráci s výrobcom lietadiel a viacerými západnými spoločnosťami v období rokov 2005 a 2006. Lietadlá modernizovali v leteckých opravovniach Trenčín. Do výbavy strojov pribudli moderné komunikačné prostriedky a systémy kompatibilné s technikou NATO. MiG-29 je vyzbrojený vstavaným 30 mm kanónom GŠ-30L. Ide o najľahšiu zbraň vo svojej kategórii na svete, ktorá bez munície váži iba 46 kg. Zásoba streliva je 150 nábojov. Stroj môže niesť na troch závesníkoch pod každým krídlom najrôznejšie varianty riadených striel vzduch - vzduch, napríklad R-27, R-73, R-60MK, ako aj konvenčnú výzbroj v podobe neriadených rakiet a bômb do hmotnosti 3 500 kg.

L-39 Albatros – Dynamická a statická ukážka ukážka

Lietadlo L-39 Albatros je dvojmiestne, prúdové, podzvukové, cvičné lietadlo, určené pre elementárny, pokračovací výcvik a pre vykonávanie ďalšieho výcviku pilotov inak uskutočňovaného na bojových lietadlách. Na lietadle je možné uskutočňovať výcvik vyššej techniky pilotovania, nácvik prepadu vzdušných a pozemných cieľov a taktiež vzdušný prieskum. Prístrojové a rádiové vybavenie dovoľuje plniť letové úlohy za všetkých poveternostných podmienok, vo dne aj v noci, umožňujúce plynulý prechod na bojové lietadlo MiG-29. L-39 je vybavené dvojprúdovým motorom AI-25TL. Vzdušné sily používajú lietadlá L-39 vo verziách CM a ZAM, ktoré boli v roku 2005 modernizované z pôvodných verzií C a ZA. Modernizácia sa dotkla najmä prístrojového vybavenia tak, aby spĺňalo štandardy NATO a normy ICAO. Verzia ZAM ma vo svojej výzbroji kanón GŠ-23 s palebným priemerom 150 nábojov a možnosť podvesenia bômb a neriadených rakiet na 4 závesníkoch do maximálnej hmotnosti 1000 kg. Verzia CM je bez kanóna s dvoma závesníkmi a maximálna hmotnosť výzbroje nesmie presiahnuť 260 kg.

Mi-17 – Dynamická ukážka a statická ukážka

Stredný dvojmotorový dopravný vrtuľník Mi-17 je určený na prepravu osôb a rôznych nákladov v nákladovej kabíne a na prepravu rozmerných nákladov na vonkajšom podvese. Vrtuľník je možné prevádzkovať v dopravnej, výsadkovej, zdravotníckej, bojovej a preletovej variante. Vrtuľník má maximálnu vzletovú hmotnosť 13 ton, dokáže prepraviť 4 tony nákladu v kabíne (na vonkajšom závese do 3 ton) alebo 19 osôb, letecká výzbroj je umiestnená na 6 závesných bodoch.
Vzdušné sily Slovenskej republiky prevádzkujú vrtuľník Mi-17 v dvoch verziách. Mi-17M je prioritne určený na plnenie úloh bojového použitia vrátane streľby neriadenými raketami a hlavňovou výzbrojou, Mi-17 LPZS zase prioritne na plnenie úloh leteckej pátracej a záchrannej služby. Modernizácia týchto vrtuľníkov sa postupne realizovala v leteckých opravovniach Trenčín v spolupráci so západnými spoločnosťami od roku 2002 (Mi-17M) a 2007 (Mi-17 LPZS). Do výbavy strojov pribudli moderné komunikačné, navigačné a ďalšie prostriedky zabezpečujúce plnenie štandardov NATO a normy ICAO.

L-410 – Dynamická ukážka a statická ukážka

Lietadlá rady L-410 sú prevádzkované vo viac než 50 krajinách, na piatich kontinentoch sveta. Je to hornoplošný, samonosný jednoplošník. Konštrukciu trupu tvorí celokovová pološkrupina, krídlo je dvojnosníkové, vybavené dvojštrbinovými klapkami a spojlermi. Pohonnú jednotku tvoria dva turbovrtuľové motory Walter M 601E a vrtule Avia V 510. Maximálna vzletová hmotnosť je 6 600 kg, cestovná rýchlosť 333 km/h, dolet je približne 1 500 km a dostup 7 000 m. Vzdušné sily prevádzkujú lietadlá L-410 vo verzii E-20 a FG. Stroj je schopný operovať na malých a neupravených letiskách a prevádzky v extrémnych podmienkach od +50 °C do −50 °C. Ponúka tak vedľa unikátneho dizajnu, predovšetkým výnimočný výkon či už v podmienkach saharskej púšte alebo v sibírskej tundre. K jeho základným výhodám patria schopnosť vzletu a pristátia na krátkych dráhach a nespevnených plochách, nízke prevádzkové náklady, výborný výkon vo vysokých teplotách a vysokých nadmorských výškach, variabilita vybavenia s možnosťou inštalácie špeciálnych výmenných kitov, veľký nákladový priestor, vyniká svojou bezpečnosťou prevádzky a disponuje najpriestrannejšou kabínou cestujúcich vo svojej kategórii. Lietadlá L-410 predstavujú ideálne spojenie prvotriednych technických parametrov a ekonomickej prevádzky pre prepravu cestujúcich a materiálu na krátke a stredne dlhé vzdialenosti.

Tvorba webstránky - WebCreators.sk

webcreators logo

Hrdo poháňa webhosting - HostCreators.sk

Hore